QUI SOM?

El CLUB BÀSQUET ESCOLÀPIES FIGUERES es una entitat esportiva sense ànim de lucre, que té com a principal objectiu la pràctica del bàsquet.

Inscrit a la Federació Catalana de Bàsquet, forma part del Registre d’Entitats Esportives de la Generalitat de Catalunya amb el nº.9769  i del Registre Municipal d’Entitats Ciutadanes de l’Ajuntament de Figueres amb el nº.112

Les Escolàpies amb més de 185 anys de docència a Figueres ha estat des de fa molts anys bressol del bàsquet, inicialment femení.  En la dècada dels 1970 varies jugadores que varen adquirir renom es varen iniciar en l’esport del bàsquet a les Escolàpies, entre elles destaca la figura de la figuerenca Roser Llop que va arribar a jugar 65 partits amb la selecció espanyola. Recollint aquesta tradició i després d’uns anys de no tenir equips que practiquessin aquest esport de manera regular, el 27/06/1997 un grup de pares, mares i mestres de l’Escola Paula Montal varen fundar el CLUB BÀSQUET ESCOLÀPIES FIGUERES.

Des d’aquesta data el club ha competit sense interrupció  en les competicions que organitza la Federació Catalana de Bàsquet a Girona. Aquesta es la vintena temporada de treball enfocat a la base i amb l’objectiu de fer del C.B. Escolàpies Figueres un club de referència a les comarques de Girona pel que fa a la qualitat i treball d’aquest esport des de la base.

El Club que inicialment va limitar la seva activitat als alumnes de l’Escola Paula Montal, a partir de la temporada 2003/2004 es va obrir a tots els nens/nenes/nois/noies que volguessin participar d’aquest projecte, sigui quina sigui la seva escola o localitat de procedència.

Les xifres del club en aquestes 20 temporades son:

• 210 equips Federats
  • Més de 2.500 jugadors i jugadores
  • Més de 3.000 fitxes federades en aquestes 20 temporades
  • Més de 700 nens/nenes que han passat per l’escola de bàsquet.
  • L’Escola de bàsquet ha estat una activitat totalment gratuïta, finançada 100% per l’Ampa.

Per afrontar en condicions i garanties de continuïtat el futur, el club aposta per la formació dels seus monitors i entrenadors per tal de garantir la qualitat en l’aprenentatge i ensenyament de la nostra base.  La base es el pilar sobre el que volem continuar construint el futur i la raó de ser del Club que aquesta temporada compta amb 13 equips federats + 4 equips d’escola de bàsquet que fan un total de 185 jugadors.

El dia a dia del club també es pot seguir des de les xarxes socials en les que hi es present des de fa anys.  Això es avui ESCOLÀPIES FIGUERES.