COMUNICAT OFICIAL: Projecte 2020.

A TOT ELS SOCIS, COL.LABORADORS I SIMPATITZANTS DEL CLUB BÀSQUET ESCOLÀPIES FIGUERES.

Davant la quantitat de trucades i missatges que he rebut en relació a l’anunci fet per l’Alcaldessa de la ciutat sobre Figueres Ciutat del Bàsquet Català 2020, en la presentació d’equips del C.B. Adepaf del dia 20/11 vull clarificar la posició del nostre club per tal que tots en tingueu coneixement.

Ja fa uns quants mesos que la Federació Catalana de Bàsquet (Territorial de Girona), El C.B. Adepaf i el C.B. Escolàpies estem treballant en aquest projecte per tal que Figueres sigui designada Ciutat del Bàsquet Català l’any 2020. Per això hem tingut diverses reunions entre nosaltres i també hem fet partícip d’aquest projecte a l’Ajuntament de la Ciutat que des del primer moment si ha mostrat del tot favorable i ens ha animat a tirar endavant.

Aquest ha de ser un projecte de ciutat, no de un club ni de dos clubs, doncs si ho sabem fer bé ens ha de servir per anar fent un seguit d’actes relacionats amb el bàsquet que s’anirien incrementant a mesura que ens acostem al 2020 any en el que comptem tenir acabat el tercer pavelló esportiu de Figueres. Actes que de ben segur portaran gent a Figueres i que han de ser beneficiosos pels dos clubs de la ciutat i també pels de poblacions veïnes.

Estem a la recta final de la primera fase que ha de culminar amb la designació definitiva per part de la Federació Catalana de Bàsquet, moment en que es podrà fer la presentació oficial del projecte amb la presencia de tots els actors implicats.

Per aquest motiu el 19/11 en la presentació dels equips del C.B. Escolàpies ni jo ni cap de les persones que vàrem intervenir en vam fer esment en els nostres parlaments. Vàrem creure que no era ni el lloc ni el dia de fer-ho, com tampoc ho era el 20/11 doncs evidentment en les 16 hores que separaven les dues presentacions no havia canviat res.

La posició del nostre club serà la de seguir col·laborant amb aquest projecte amb tota la nostra empenta i il·lusió sempre que es donin les circumstancies que he dit el principi, es a dir que sigui un projecte de ciutat, que comptem amb el suport de l’Ajuntament, amb l’ajuda indispensable de la Federació i que hi participem els dos clubs de la ciutat de igual a igual.

Ramon Pastoret i Güell

President C.B. Escolàpies Figueres